Változás az online reklámozásban?

Új adatvédelmi felfogást tükröz a Mozilla Alapítvány törekvése, mely az internetezők adatvédelmét szolgálná a harmadik fél által használt sütik tiltásával. A felvetés természetesen kiváltotta az online reklámozásban érdekelt cégek tiltakozását.

Egyre elterjedtebbek azok a sütik, melyek segítségével újra felismerhetővé, nyomon követhetővé válnak az egyes honlapokat meglátogató felhasználók. A cookie alapú hirdetések sikerességét veszélyezteti az, hogy a Firefox böngésző következő verziójában a felhasználók megtilthatják olyan sütifájlok fogadását, melyek harmadik félhez kapcsolódnak. A program ilyen beállításával a böngésző csak az aktuálisan meglátogatott honlapról fogadna el sütiket. Az első tesztek megdöbbentő adatokkal szolgáltak. Az információk szerint a harmadik féltől érkező sütik fogadását tiltó beállítás alapértelmezett lenne a fejlesztés alatt álló böngészőben. Reklámipari szakemberek arra figyelmeztetnek ugyanakkor, hogy a harmadik féltől származó cookie-k nélkül könnyen eluralkodna a weben a spamelés, mivel a sütikből nyert adatok nélkül nem lehet majd megállapítani, hogy a felhasználó látta-e már az adott hirdetést, ezért nála unos-untalan ugyanaz a hirdetés jelenhet meg. A felhasználók online szokásait kutató felmérésekből ugyanakkor az derül ki, hogy a válaszadók több mint fele kedveli, ha a közösségi oldalakon személyre szabott reklámokat talál.

A cikk megírásához a CompLex Ügyvéd Jogtár Prémium verziója nyújtott segítséget.

A bejegyzés kategóriája: Nincs kategorizálva
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .