Elektronikus DM Ausztriában

A földrajzi közelségből adódóan és a mind szorosabbá váló kapcsolatoknak köszönhetően egyre gyakrabban kerülnek hazai vállalkozások marketing akcióinak célkeresztjében osztrák magánszemélyek, vállalkozások, szervezetek. A marketing szabályozás tekintetében az osztrák jog előírásai is irányadók, elkerülhetetlen Ausztria reklámtörvényeinek ismerete. Ehhez segítségképpen következő cikkünkben az osztrák elektronikus DM szabályokat és a jogszerű küldéséhez szükséges feltételeket mutatjuk be.

Reklám fogalma

Az osztrák jog a közvetlen reklám (Direktwerbung) fogalmát a PostGesetzben (PostG) határozza meg. Bár a törvény a postai úton kiküldött reklámokra vonatkozik, a reklám definícióját érdemes megismerni. E szerint a közvetlen reklám egy küldemény, ami kizárólag hirdetési, marketing vagy promóciós anyagokból áll, és azonos tartalommal legalább 100 címzettnek kerül eljuttatásra.

Elektronikus kereskedelemről szóló törvény – E-Commerce-Gesetz

Az E-Commerce-Gesetz (ECG) vonatkozó rendelkezései alapján a szolgáltatónak gondoskodnia kell róla, hogy:

  • az általa küldött kereskedelmi üzenet felismerhető, valamint
  • az a természetes vagy jogi személy, akinek megbízásából az továbbításra került azonosítható legyen.

Az ECG szabályozása szerint annak a szolgáltatónak, aki kereskedelmi kommunikációt a fogadó előzetes hozzájárulása nélkül küld e-mail útján, gondoskodnia kell arról, a kereskedelmi kommunikáció a felhasználóhoz érkezve egyértelműen azonosítható és felismerhető legyen.

A törvény rendelkezései szerint a Műsorszóró és Távközlési Szabályozó Hatóság (RTR-GmbH) vezet egy listát, melybe a kereskedelmi célú üzenetek fogadását megtiltó vállalkozások és magánszemélyek ingyenesen regisztrálhatnak, és a szolgáltató minden esetben köteles e listát figyelembe venni.

Telekommunikációról szóló törvény – Telekommunikationsgesetz

A Telekommunikációról szóló törvény (TKG) alapján az e-mail üzenet küldéséhez a címzett előzetes hozzájárulása szükséges, ha

  1. a küldés közvetlen reklám céljából történik, vagy
  2. ugyan nem reklám tartalmú az üzenet, de több mint 50 címzettje van.

A törvény e rendelkezése alól kivételt is tesz, ugyanis nem szükséges a fenti előzetes hozzájárulás, ha

  1. a küldő az elérhetőséget egy termék vagy szolgáltatás értékesítéséhez kapcsolódó tájékoztatás érdekében kapta és
  2. ez az értesítés a saját hasonló termékének közvetlen reklámozására szolgál, továbbá
  3. a fogadónak egyértelmű és világos lehetősége van elektronikus elérhetőségének felvételekor, valamint minden üzenetben ingyenesen és egyszerűen a lemondásra.
  4. a fogadó nem szerepel az RTR listában.

A TKG alapján direktmarketing üzenet e-mail útján történő küldése megengedhetetlen, ha a feladó személyazonossága rejtve marad, a marketing jelleg rejtve marad, vagy nincs a lemondásra szolgáló érvényes cím megadva.

Összefoglalás

Ausztriában a céges e-mail címekre is csak legfeljebb 49 reklámmentes üzenetet lehet egyszerre, azonos tartalommal elküldeni és az RTR által vezetett Robinson-listát kizárólag kereskedelmi célú megkeresések esetén kell ellenőrizni.

A bejegyzés kategóriája: Nincs kategorizálva
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .