Egy japán játékkonzolokat gyártó cég, új modelljével a felhasználók adatainak teljes körű gyűjtésébe kezdett. A cég szinte minden olyan adatot és tartalmat rögzít, amely a legutóbbi modellje segítségével készül vagy arra felkerül.
Az érintett készülék digitális másolásvédelemmel került ellátásra, így akár az is bekövetkezhet, hogy a cég gyakorolhatja a játékkonzol rendszerébe bekerülő összes szöveges fájl, videó és kép használata, újrahasznosítása, másolása feletti összes jogot.
A készülék minden rajta keresztül végrehajtott tevékenységet feljegyez és ezeket az információkat a vállalat központjába azonnal továbbítja is. Így a cég hozzájut olyan információkhoz, hogy éppen ki milyen célokra használja a konzolt, milyen programot futtat, milyen játékkal játszik és esetleg milyen alkotásokat hozott létre a készülék segítségével. A továbbított adatok között megtalálható az érintett neve, címe, korára és neme, az egyes játékokban elért teljesítménye, az online státusa, a készülék azonosítója, a cookie-k, a hálózatokról gyűjtött adatok, az IP-címek, a MAC-címek és szinte minden egyéb információ.
A készülék felhasználási feltételei szerint a konzol kapcsolódhat a gyártó cég szervereire frissítések telepítése, adat küldés vagy új információk letöltése érdekében. A kapcsolat akár a konzol kikapcsolt állapotban is létrejöhet, így a gyártó a felhasználó tudta nélkül is tölthet fel a gépre új szoftvereket vagy akár ki is kapcsolhatja azt.
Az adatgyűjtésben különösen veszélyes az, hogy a termék célcsoportja a 13 év alatti fiatalok, így az információgyűjtés elsősorban a gyermekek szokásait érinti. Az adatgyűjtés célja azok értékesítése és általuk egy profil kialakítása a személyre szabott megkeresések érdekében.
A cég adatgyűjtése további kérdéseket is felvet, hiszen jogellenes módon kerülnek beszerzésre az adatok és jogellenesen kerülnek felhasználásra is. A jogellenes adatgyűjtés ellen jelenleg az az egyetlen lehetséges védekezés, ha a felhasználó készülékével nem csatlakozik fel az internetre.