A legújabb trendek szerint már az éttermek is gyűjtik személyes adatainkat. A személyes adatok védelme egy újabb, eddig látótérbe nem került területen válhat szükségessé. Mind nehezebben valósul meg a magánélet védelme az amerikai éttermekben, mivel az üzemeltetők minden elérhető adatot összegyűjtenek és rögzítenek a vendégeikről.
A jelek szerint beköszöntött az az időszak, amikor az Egyesült Államokban már egy vendéglátóhely meglátogatása is komoly adatvédelmi aggályokat vethet fel. Az újabban tapasztalt gyakorlat szerint a vendéglőkben felírják a vendégek nevét, címét, egyedi igényeit, kedvenc ételeit, italait, szokásait. Az adatgyűjtés a tapasztalatok szerint a vendégek tudta nélkül történik. Az éttermek üzemeltetői szerint az így gyűjtött információk birtokában a szolgáltatásaik minőségén szeretnének javítani.
Az egyik étterem tulajdonosa szerint nem csak a vendégek fogyasztását, szokásait rögzítik, hanem azt is, hogy például kóser ételeket rendeltek vagy azt, hogy „a legutóbbi látogatásukkor 6,5 órán keresztül ültek a helyükön, így ugyanis a következő alkalommal kevésbé kényelmes ülőhelyeket kínálunk majd nekik”.
Van olyan vendéglátóhely, ahol az ott dolgozók azt is felírják, hogy kinek melyik a kedvenc helye, mennyi volt az utolsó számlája, mennyi borravalót adott. Néhány vendéglő az adatok rögzítésére saját rendszert fejlesztett ki, melyben a fontos vendégeket, a testesebb személyeket, az idős nőket, a gyakran egyedül érkezőket és a nehezen kezelhető, rossz hírű embereket külön jelöléssel látják el. A személyes adatok ilyen rögzítése természetesen számos kérdést és adatvédelmi aggályokat vet fel, hiszen a fogyasztási szokásokon felül egészségügyi, vallási adatokra is következtethetnek az éttermek. Az adatok rögzítésének nem lehet megfelelő indoka az, amivel az éttermek vezetői védekeznek, az hogy az összegyűjtött adatoknak köszönhetően az érintetteknek személyre szabott menüket kínálhatnak majd.
A cikk megírásához a CompLex Ügyvéd Jogtár Prémium verziója nyújtott segítséget.